Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Projekt SLSinVET / ReWrVET

erasmus logoPROJEKT SLSinVET – WSPIERANIE UMIEJĘTNOŚCI PISANIA I CZYTANIA ZE ZROZUMIENIEM W KSZTAŁCENIU I SZKOLENIU ZAWODOWYM
TYTUŁ PROJEKTU (PL): Wspieranie umiejętności pisania i czytania ze zrozumieniem w kształceniu i szkoleniu zawodowym
TYTUŁ PROJEKTU (EN): Supporting language skills in vocational education and training
SKRÓT: SLSinVET
PROGRAM: w ramach programu ERASMUS +
AKCJA: KA2 Partnerstwa strategiczne
ROLA CKU SOPOT: Partner
OKRES TRWANIA PROJEKTU: od 01-09-2015 do 31-08-2018 (3 lata)
NUMER PROJEKTU: VG-SPS-RP-15-36-013584
PARTNERZY:  9 (po dwie organizacje edukacyjne z Polski, Niemiec, Rumunii i Estonii oraz jedna ze Szwajcarii)
POTRZEBA PROJEKTU:

 

W ostatniej dekadzie bardzo często mówi się o znaczeniu umiejętności pisania i czytania ze
zrozumieniem. Niejednokrotnie uczniowie szkół zawodowych, średnich czy placówek kształcenia
dorosłych, którzy mający problemy z nauką, to osoby mające problemy m.in. z prawidłowym
interpretowaniem tekstów. Problem ten zajmuje istotne miejsce we współpracy organizacji
działających w dziedzinie edukacji. Brak wspomnianych umiejętności bez wątpienia powoduje
zaległości i problemy w nauce. Jednym z powodów, dla których uczniowie nie kończą szkoły jest m.in.
brak biegłości w czytaniu i pisaniu. Umiejętności te są nie tylko ważnym wymogiem dotyczącym
uczestnictwa w życiu zawodowym i społecznym, ale są również podstawą do udziału
w demokratycznym społeczeństwie.
Projekt SLSinVET ma za zadanie działać na rzecz promocji czytania i właściwego rozumienia tekstów
w edukacji zawodowej oraz edukacji osób dorosłych. Jednym z zadań projektu jest wypracowanie
metod kształtujących u uczniów rozwój obu kompetencji, a przez to dążenie do osiągnięcia bardziej
zrównoważonych efektów uczenia się.

GRUPA DOCELOWA PROJEKTU:

  • uczniowie i słuchacze (poprawa umiejętności pisania, czytania i interpretowania tekstów)
  • nauczyciele (wsparcie uczniów w rozwijaniu umiejętności  pisania i czytania ze zrozumieniem)

CELE PROJEKTU:

  • Analiza potrzeb wsparcia uczniów w zakresie umiejętności czytania i interpretowania tekstów
  • Szkolenia dla nauczycieli
  • Szkolenia dla uczniów i słuchaczy
  • Wymiana doświadczeń i najlepszych praktyk na polu międzynarodowym w zakresie
  • efektywności ww. działań

NIEKTÓRE PRZEWIDYWANE REZULTATY:

  • Wypracowanie zrównoważonego podejścia do nauki czytania, pisania oraz interpretowania tekstów w kształceniu zawodowym oraz osób dorosłych; dostosowane podejścia do potrzeb poszczególnych krajów
  • Włączenie nauczycieli do promowania umiejętności czytania i pisania przy użyciu zintegrowanego podejścia


Organizacje uczestniczące w projekcie:

Ulotki: