Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

A.27. Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej

Kwalifikacja zawodu: technik organizacji reklamy – 333906
KWALIFIKACJA – A.27.

1. Tworzenie przekazu reklamowego
Słuchacz:

  1. określa cele przekazu reklamowego;
  2. dobiera narzędzia promocji;
  3. pozyskuje oraz przetwarza informacje niezbędne do realizacji reklamy;
  4. prezentuje informacje reklamowe w formie graficznej, tekstowej i tabelarycznej oraz określa ich przydatność do wykonania reklamy;
  5. określa mechanizmy wpływające na tworzenie reklamy;
  6. przygotowuje zestaw informacji dotyczących kampanii reklamowej;
  7. dobiera środki reklamowe służące do opracowania przekazu reklamowego;
  8. dobiera środki prezentacji przekazu reklamowego;
  9. stosuje programy komputerowe do gromadzenia i przetwarzania informacji oraz opracowania przekazu reklamowego;
  10. stosuje przepisy prawa oraz przestrzega zasad etyki zawodowej, dotyczących tworzenia przekazu reklamowego.

2. Projektowanie środków reklamowych
Słuchacz:

  1. projektuje różne formy środków reklamowych i innych narzędzi promocji;
  2. projektuje elementy systemu wizualnej identyfikacji firmy;
  3. stosuje różne formy i środki projektowania reklamy;
  4. stosuje przepisy prawa autorskiego i własności intelektualnej;
  5. wykorzystuje programy komputerowe w trakcie prac projektowych;
  6. prezentuje projekty reklamy produktów i usług.

3. Tworzenie planu medialnego
Słuchacz:

  1. ocenia projekt przekazu reklamowego przed jego publikacją;
  2. dobiera nośniki reklamy do przyjętej strategii reklamy;
  3. dobiera media do przyjętej strategii reklamy;
  4. ustala czas emisji reklamy w mediach na podstawie określonych wskaźników;
  5. sporządza plan przebiegu kampanii reklamowej w mediach zgodnie z przyjętym budżetem;
  6. organizuje emisję reklamy w mediach;
  7. sporządza dokumenty dotyczące emisji reklamy w mediach;
  8. stosuje przepisy prawa oraz przestrzega zasad etyki zawodowej, dotyczących emisji reklamy w mediach.

4. Przygotowywanie środków reklamowych
Słuchacz:

  1. planuje etapy produkcji środków reklamowych;
  2. wykorzystuje wiedzę i umiejętności z zakresu towaroznawstwa do realizacji określonych zadań;
  3. sporządza harmonogram przygotowania środków reklamowych;
  4. określa metody i techniki produkcji reklamy;
  5. dobiera materiały i narzędzia do wykonywania środków reklamowych;
  6. sporządza zapotrzebowanie na materiały i sprzęt do produkcji środków reklamowych;
  7. obsługuje urządzenia techniczne i korzysta z programów komputerowych do wykonywania środków reklamowych;
  8. przygotowuje reklamę w wersji drukowanej i elektronicznej;
  9. przestrzega standardów jakości pracy w procesie produkcji środków reklamy;
  10. prowadzi dokumentację dotyczącą produkcji środków reklamowych;
  11. przestrzega zasad etyki zawodowej podczas produkcji środków reklamowych oraz  stosuje przepisy prawa w tym zakresie.

5. Badanie skuteczności reklamy
Słuchacz:

  1. opracowuje oraz interpretuje wyniki badań rynku reklamy;
  2. ocenia jakość produktów i usług reklamowych według określonych kryteriów;
  3. określa efektywność reklamy na podstawie ustalonych wskaźników;
  4. ocenia skuteczność reklamy na podstawie badań rynkowych;
  5. prowadzi badania efektywności reklamy z wykorzystaniem programów komputerowych;
  6. prezentuje wyniki badań dotyczących oceny jakości oraz skuteczności prowadzonej reklamy.

EFEKTY KSZTAŁCENIA WSPÓLNE DLA ZAWODÓW  W RAMACH OBSZARU ADMINISTRACYJNO-USŁUGOWEGO:

PKZ(A.p) Umiejętności stanowiące podbudowę do kształcenia w zawodzie technik
organizacji reklamy
Słuchacz:

  1. posługuje się pojęciami z zakresu mikroekonomii i makroekonomii;
  2. przestrzega zasad funkcjonowania rynku finansowego;
  3. rozróżnia formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw;
  4. posługuje się terminologią z zakresu prawa i etyki;
  5. charakteryzuje rodzaje badań statystycznych oraz określa ich przydatność do celów decyzyjnych;
  6. rozróżnia elementy marketingu oraz określa jego znaczenie w działalności reklamowej;
  7. posługuje się pojęciami z zakresu towaroznawstwa;
  8. określa psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania działalności reklamowej;
  9. stosuje programy komputerowe wspomagające wykonywanie zadań.

EFEKTY KSZTAŁCENIA WSPÓLNE DLA WSZYSTKICH ZAWODÓW

Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów: bezpieczeństwo i higiena pracy, podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej, język obcy wspomagający kształcenie zawodowe, kompetencje personalne i społeczne oraz dodatkowo w technikum i szkole policealnej – organizacja pracy małych zespołów, stanowią integralną część kształcenia w każdym zawodzie i należy uwzględnić (…) w programach nauczania realizowanych na kwalifikacyjnych kursach zawodowych.

(BHP). Bezpieczeństwo i higiena pracy.  
Słuchacz:

  1. rozróżnia pojęcia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, ochroną przeciwpożarową, ochroną środowiska i ergonomią;
  2. rozróżnia zadania i uprawnienia instytucji oraz służb działających w zakresie ochrony pracy i ochrony środowiska w Polsce;
  3. określa prawa i obowiązki pracownika oraz pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
  4. przewiduje zagrożenia dla zdrowia i życia człowieka oraz mienia i środowiska związane z wykonywaniem zadań zawodowych;
  5. identyfikuje zagrożenia związane z występowaniem szkodliwych czynników w środowisku pracy;
  6. określa skutki oddziaływania czynników szkodliwych na organizm człowieka;
  7. stosuje środki ochrony indywidualnej i zbiorowej podczas wykonywania zadań zawodowych;
  8. stosuje przepisy i zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisy ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska;
  9. organizuje stanowisko pracy zgodnie z obowiązującymi wymaganiami ergonomii, przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska;
  10. udziela pierwszej pomocy poszkodowanym w wypadkach przy pracy oraz w stanach zagrożenia zdrowia i życia;
  11. określa przyczyny i objawy stresu oraz stosuje sposoby radzenia sobie ze stresem.

(PDG). Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej.  
Słuchacz:

  1. stosuje pojęcia z obszaru funkcjonowania gospodarki rynkowej;
  2. stosuje przepisy prawa pracy, przepisy o ochronie danych osobowych oraz prawa podatkowego i prawa autorskiego;
  3. stosuje przepisy z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej;
  4. rozróżnia firmy i instytucje występujące w branży i powiązania między nimi,
  5. analizuje działania prowadzone przez firmy funkcjonujące w branży;
  6. inicjuje wspólne przedsięwzięcia z różnymi przedsiębiorstwami z branży;
  7. przygotowuje dokumentację niezbędną do uruchomienia i prowadzenia działalności gospodarczej;
  8. prowadzi korespondencję związaną z prowadzeniem działalności gospodarczej;
  9. obsługuje urządzenia biurowe oraz stosuje programy komputerowe wspomagające prowadzenie działalności gospodarczej;
  10. planuje i podejmuje działania marketingowe prowadzonej działalności gospodarczej;
  11. optymalizuje koszty i przychody prowadzonej działalności gospodarczej.

(JOZ). Język obcy, wspomagający kształcenie zawodowe.   
Słuchacz:

  1. posługuje się zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiających realizację zadań zawodowych;
  2. interpretuje wypowiedzi dotyczące wykonywania typowych czynności zawodowych artykułowane powoli i wyraźnie, w standardowej odmianie języka;
  3. analizuje i interpretuje krótkie teksty pisemne dotyczące wykonywania typowych czynności zawodowych;
  4. formułuje krótkie i zrozumiałe wypowiedzi oraz teksty pisemne umożliwiające komunikowanie się w środowisku pracy;
  5. korzysta z obcojęzycznych źródeł informacji.

(KPS). Kompetencje personalne i społeczne.
Słuchacz:

  1. jest kreatywny i konsekwentny w realizacji zadań;
  2. przewiduje skutki podejmowanych działań;
  3. współpracuje w zespole;
  4. przestrzega zasad kultury oraz etyki;
  5. aktualizuje wiedzę i doskonali umiejętności zawodowe;
  6. jest otwarty na zmiany;
  7. potrafi radzić sobie ze stresem;
  8. przestrzega tajemnicy zawodowej.

(OMZ). Organizacja pracy małych zespołów (dla zawodów wymagających posiadania wykształcenia średniego – wymagane w technikum i szkole policealnej).  
Słuchacz:

  1. planuje pracę zespołu w celu wykonania przydzielonych zadań;
  2. dobiera osoby do wykonania przydzielonych zadań;
  3. kieruje wykonaniem przydzielonych zadań;
  4. ocenia jakość wykonania przydzielonych zadań;
  5. wprowadza rozwiązania techniczne i organizacyjne wpływające na poprawę warunków i jakość pracy;
  6. komunikuje się ze współpracownikami.