Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

A.26. Sprzedaż produktów i usług reklamowych

Kwalifikacja zawodu: technik organizacji reklamy – 333906
KWALIFIKACJA – A.26.

1. Przygotowanie oferty produktów i usług reklamowych
Słuchacz:

  1. korzysta z różnych źródeł informacji o produktach i usługach reklamowych;
  2. rozpoznaje rynek produktów i usług reklamowych na podstawie analizy ekonomicznej i marketingowej;
  3. stosuje narzędzia marketingu;
  4. opracowuje ofertę handlową zgodnie z oczekiwaniami i potrzebami klientów;
  5. stosuje metody kalkulacji cen;
  6. opracowuje cenniki produktów i usług reklamowych;
  7. przygotowuje prezentację produktów i usług reklamowych z wykorzystaniem oprogramowania komputerowego.

2. Prowadzenie sprzedaży produktów i usług reklamowych
Słuchacz:

  1. tworzy i aktualizuje bazy danych o klientach;
  2. identyfikuje typy klientów;
  3. prowadzi rozmowę sprzedażową;
  4. prezentuje ofertę sprzedaży produktów i usług reklamowych;
  5. prowadzi sprzedaż produktów i usług reklamowych zgodnie z przyjętą strategią marketingową;
  6. realizuje zlecenia i zamówienia na produkty i usługi reklamowe;
  7. negocjuje oraz przygotowuje umowy sprzedaży produktów i usług;
  8. prowadzi dokumentację dotyczącą sprzedaży produktów i usług;
  9. korzysta z programów komputerowych stosowanych w procesie sprzedaży produktów i usług reklamowych.

EFEKTY KSZTAŁCENIA WSPÓLNE DLA ZAWODÓW  W RAMACH OBSZARU ADMINISTRACYJNO-USŁUGOWEGO:

PKZ(A.p) Umiejętności stanowiące podbudowę do kształcenia w zawodzie technik
organizacji reklamy
Słuchacz:

  1. posługuje się pojęciami z zakresu mikroekonomii i makroekonomii;
  2. przestrzega zasad funkcjonowania rynku finansowego;
  3. rozróżnia formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw;
  4. posługuje się terminologią z zakresu prawa i etyki;
  5. charakteryzuje rodzaje badań statystycznych oraz określa ich przydatność do celów decyzyjnych;
  6. rozróżnia elementy marketingu oraz określa jego znaczenie w działalności reklamowej;
  7. posługuje się pojęciami z zakresu towaroznawstwa;
  8. określa psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania działalności reklamowej;
  9. stosuje programy komputerowe wspomagające wykonywanie zadań.

EFEKTY KSZTAŁCENIA WSPÓLNE DLA WSZYSTKICH ZAWODÓW

Efekty kształcenia wspólne dla wszystkich zawodów: bezpieczeństwo i higiena pracy, podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej, język obcy wspomagający kształcenie zawodowe, kompetencje personalne i społeczne oraz dodatkowo w technikum i szkole policealnej – organizacja pracy małych zespołów, stanowią integralną część kształcenia w każdym zawodzie i należy uwzględnić (…) w programach nauczania realizowanych na kwalifikacyjnych kursach zawodowych.

(BHP). Bezpieczeństwo i higiena pracy.  
Słuchacz:

  1. rozróżnia pojęcia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, ochroną przeciwpożarową, ochroną środowiska i ergonomią;
  2. rozróżnia zadania i uprawnienia instytucji oraz służb działających w zakresie ochrony pracy i ochrony środowiska w Polsce;
  3. określa prawa i obowiązki pracownika oraz pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
  4. przewiduje zagrożenia dla zdrowia i życia człowieka oraz mienia i środowiska związane z wykonywaniem zadań zawodowych;
  5. identyfikuje zagrożenia związane z występowaniem szkodliwych czynników w środowisku pracy;
  6. określa skutki oddziaływania czynników szkodliwych na organizm człowieka;
  7. stosuje środki ochrony indywidualnej i zbiorowej podczas wykonywania zadań zawodowych;
  8. stosuje przepisy i zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisy ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska;
  9. organizuje stanowisko pracy zgodnie z obowiązującymi wymaganiami ergonomii, przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska;
  10. udziela pierwszej pomocy poszkodowanym w wypadkach przy pracy oraz w stanach zagrożenia zdrowia i życia;
  11. określa przyczyny i objawy stresu oraz stosuje sposoby radzenia sobie ze stresem.

(PDG). Podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej.  
Słuchacz:

  1. stosuje pojęcia z obszaru funkcjonowania gospodarki rynkowej;
  2. stosuje przepisy prawa pracy, przepisy o ochronie danych osobowych oraz prawa podatkowego i prawa autorskiego;
  3. stosuje przepisy z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej;
  4. rozróżnia firmy i instytucje występujące w branży i powiązania między nimi,
  5. analizuje działania prowadzone przez firmy funkcjonujące w branży;
  6. inicjuje wspólne przedsięwzięcia z różnymi przedsiębiorstwami z branży;
  7. przygotowuje dokumentację niezbędną do uruchomienia i prowadzenia działalności gospodarczej;
  8. prowadzi korespondencję związaną z prowadzeniem działalności gospodarczej;
  9. obsługuje urządzenia biurowe oraz stosuje programy komputerowe wspomagające prowadzenie działalności gospodarczej;
  10. planuje i podejmuje działania marketingowe prowadzonej działalności gospodarczej;
  11. optymalizuje koszty i przychody prowadzonej działalności gospodarczej.

(JOZ). Język obcy, wspomagający kształcenie zawodowe.   
Słuchacz:

  1. posługuje się zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiających realizację zadań zawodowych;
  2. interpretuje wypowiedzi dotyczące wykonywania typowych czynności zawodowych artykułowane powoli i wyraźnie, w standardowej odmianie języka;
  3. analizuje i interpretuje krótkie teksty pisemne dotyczące wykonywania typowych czynności zawodowych;
  4. formułuje krótkie i zrozumiałe wypowiedzi oraz teksty pisemne umożliwiające komunikowanie się w środowisku pracy;
  5. korzysta z obcojęzycznych źródeł informacji.

(KPS). Kompetencje personalne i społeczne.
Słuchacz:

  1. jest kreatywny i konsekwentny w realizacji zadań;
  2. przewiduje skutki podejmowanych działań;
  3. współpracuje w zespole;
  4. przestrzega zasad kultury oraz etyki;
  5. aktualizuje wiedzę i doskonali umiejętności zawodowe;
  6. jest otwarty na zmiany;
  7. potrafi radzić sobie ze stresem;
  8. przestrzega tajemnicy zawodowej.

(OMZ). Organizacja pracy małych zespołów (dla zawodów wymagających posiadania wykształcenia średniego – wymagane w technikum i szkole policealnej).  
Słuchacz:

  1. planuje pracę zespołu w celu wykonania przydzielonych zadań;
  2. dobiera osoby do wykonania przydzielonych zadań;
  3. kieruje wykonaniem przydzielonych zadań;
  4. ocenia jakość wykonania przydzielonych zadań;
  5. wprowadza rozwiązania techniczne i organizacyjne wpływające na poprawę warunków i jakość pracy;
  6. komunikuje się ze współpracownikami.